تنظیمات زبان فارسی در ویندوز 10
۰ نظر آموزش ویندوز و اندروید

| تنظیمات زبان فارسی در ویندوز 10

در ابتدا در قسمت جستجوی ویندوز 10 عبارت "control Panel" را تایپ می‌کنیم تا Control Panel در لیست جستجوها نمایش یابد. روی Control Panel کلیک می‌کنیم تا پنجره کنترل پنل ویندوز باز شود. گزینه view by در Control Panel را در حالت Large Icon و یا Small Icon قرار داده و گزینه‌ی Region را انتخاب می‌کنیم تا پنجره‌ی Region ظاهر شود.

تنظیمات زبان فارسی ویندوز

تنظیمات زبان فارسی ویندوز

 

در همین ابتدا در سربرگ Formats از لیست کرکره‌ای گزینه‌ی Persian را انتخاب می‌کنیم و بعد برای تغییر دادن اعداد از حالت انگلیسی به حالت فارسی روی کلید "Additional Setting…" کلیک می‌کنیم تا پنجره Customize Formats ظاهر شود.

حال در قسمت Decimal Symbol در حالتی که زبان کیبورد در حالت Engilsh قرار دارد، علامت نقطه "." را وارد می‌کنیم و در قسمت Digit grouping symbol نیز در حالتی که زبان کیبورد در حالت English قرار دارد علامت "," را وارد می‌کنیم. حال اگر خواستید اعدادتان هم به صورت فارسی نمایش یابد، گزینه‌ی Use Native Digits را بر روی National قرار دهید و در نهایت کلید Apply یا OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

 

وارد سربرگ "Administrative" می‌شویم و گزینه‌ی "change system locale.." را انتخاب می‌کنیم. مشاهده می‌شود که سیستم پیامی را جهت ذخیره سایر سربرگ‌ها نمایش می‌دهد. برای اینکه این تغییرات ذخیره شود روی کلید Apply کلیک می‌کنیم تا تنظیماتی که ما در سایر سربرگ ها انجام داده‌ایم ذخیره شود.

 

در این قسمت با چند بار زدن کلید P از روی صفحه کلید منطقه سیستم را به Persian (Iran) تغییر می‌دهیم. تیک مربوط به Beta که به حالت استاندارد UTF-8 می‌باشد را در حالت غیرفعال قرار می‌دهیم و در نهایت کلید تأیید را می‌زنیم تا منطقه سیستم ما تغییر یابد. در این زمان سیستم نیاز به ری‌استارت (Restart) دارد تا منطقه زمانی سیستم شما به Persian (Iran) تغییر یابد.

 

 

دیدگاه شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی