ترفندهای امنیتی تلگرام
۰ نظر آموزش ویندوز و اندروید

| ترفندهای امنیتی تلگرام

تلگرام از جمله اپلیکیشنهای مسنجری میباشد که دارای امنیت بسیار بالایی میباشد و در واقع با هر آپدیت امنیتی آن و  مسائل امنیتی نیز ارتقا مییابد. روشهایی مانند قرار دادن پسورد دوم و یا امکاناتی که مانع از هک شدن حساب کاربران دارد همه این موراد باعث میشود که تلگرام به یک برنامه محبوب در میان تبدیل شود. در ادامه تصمیم داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از این ابزارهای امنیتی استفاده نمایید.

روش های افزایش امنیت تلگرام

1- انتخاب Passcode
وارد قسمت تنظیمات تلگرام (Settings) شوید سپس قسمت Privacy and security و از قسمت Passcode lock یک پین ۴ رقمی تخصیص دهید.

ترفندهای امنیتی تلگرام

2- اختصاص پسورد دو مرحله ای
قرار دادن پسورد دو مرحله ای در تلگرام  ترفند امنیتی دیگر در این برنامه می باشد که به واسطه آن هک کردن حساب کاربری تلگرام شما مشکل میشود.

ترفندهای امنیتی تلگرام

3- گفت و گوی محرمانه یا خودتخریبی
این نوع چت (آموزش سکرت چت )یکی از بهترین ترفند های امنیتی تلگرام است که چون هیچ اثری روی سرورهای تلگرام از این چت باقی نمی ماند، به چت خودتخریبی نیز معروف شده است. برای از بین بردن چت های انجام شده یک تایم خودتخریبی نیز در نظر گرفته میشود که حداکثر تا یک هفته میباشد. دقت داشته باشید که در چت محرمانه امکان فوروارد کردن پیام و فایل وجود ندارد؛ به علاوه اگر از صفحه با روش های اسکرین شات گرفتن عکس بگیرید، مخاطب شما آگاه میشود.

4- انتخاب نام کاربری عمومی
با انتخاب نام کاربری عمومی در تلگرام می توانید از سایر افراد بخواهید که با یوزرنیم شما را در تلگرام جست وجو کنند و به این ترتیب نیازی به رد و بدل کردن شماره تلفن شما که امکان سواستفاده از افراد را به طرق مختلف فراهم می کند نیست.

ترفندهای امنیتی تلگرام

5- وضعیت آنلاین بودن کاربر
با مخفی کردن وضعیت کاربر می توان ترفند های امنیتی تلگرام را به کار گرفت و به این ترتیب قابلیت ردیابی را از بین برد. تلگرام وضعیت مشاهده نرم افزار را برای کاربران خود به ۴ شکل نمایش می دهد:

Last seen recently : مشاهدات را از یک ثانیه تا ۳ روز پوشش می دهد.
Last seen within a week: مشاهدات کاربر بین ۳ تا ۷ روز را پوشش می دهد.
Last seen within a month: مشاهدات را بین ۷ تا یک ماه پوشش می دهد.
Last seen long time ago: در صورتی که کاربر بیش از یک ماه فعالیت نداشته باشد یا مخاطب بلاک شده باشد نمایش داده میشود.

 

6- غیرفعال سازی حساب های همزمان تلگرام
تلگرام قابلیت نصب برنامه را روی سیستم عامل های مختلف نظیر ویندوز نیز فراهم کرده است. در صورتی که به دنبال افزایش امنیت تلگرام خود هستید، بهتر است که از قسمت active session در تلگرام سایر حساب های فعال را غیرفعال کنید.

ترفندهای امنیتی تلگرام

از بین بردن اکانت
در تلگرام می توانید یک زمان را برای از بین بردن اکانت خود در صورتی که بدان دسترسی نداشتید تعیین کنید. این کار علاوه بر این که از ترفند های امنیتی تلگرام می باشد، ایجاد یک حساب جدید را بعد از مدت طولانی برای شما ساده تر می کند و مطمئن خواهید بود که اکانت قبلی شما از بین رفته است. این ویژگی تایم خود تخریبی تلگرام یا self-destruct time نام دارد. حداکثر می توانید تا ۱ سال در صورت غیرفعال بودن حسابتان امکان نگهداری اکانت را برای تلگرام تعیین کنید. به این معنا که پس از این تمام چت ها، فایل ها، مخاطبان و گروه های شما از سرور های تلگرام پاک می شوند.

ترفندهای امنیتی تلگرام

 

دیدگاه شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی