روش تشخیص گوشی قاچاق و اصل (طرح رجیستری)
۰ نظر آموزش ویندوز و اندروید

| روش تشخیص گوشی قاچاق و اصل (طرح رجیستری)

در روزهای اخیر خبر از اجرای طرح رجیستری گوشی در ایران به گوش میرسد اجرای این طرح باعث میشود که از واردات گوشیهای قاچاق جلوگیری شود و در این زمان میتوان از اصل بودن گوشی اطمینان حاصل نمود. در اجرای فاز اول این برنامه تنها نیاز است که گوشیهایی که تازه خریداری میشوند به این طرح بپیوندند و دیگر نیاز به اجرای طرح رجیستری برای گوشیهایی که در حال حاضر در اختیار کاربران میباشد نیست.

اما در هنگام خرید گوشی چگونه بفهمیم که گوشی اصل بوده و قاچاق نیست؟ برای پی بردن به این موضوع میتوانید از راهکارها و ترفندهایی که در ادامه این پست برای شما عزیزان قرار داده شده است استفاده نمایید.

در ابتدا میتوانید با یک استعلام پیامکی و یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی را وارد نمایید که شماره سریال ۱۵ رقمی میباشد و همچنین سایر روشهای دیگر که در ادامه پست به طور کامل و تصویری توضیح داده شده است.

تشخیص گوشی قاچاق


گمرک ایران اعلام کرد با استعلام از طریق یک سامانه پیامکی یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشیهای وارداتی می‌توانید گوشی قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص دهید. برای تشخیص گوشی قاچاق از غیر قاچاق باید کد شماره شناسه ۱۵ رقمی گوشی های تلفن همراه را به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام گمرک کشور ارسال کنید. پس از آن، پیامکی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود. به این ترتیب، گمرک ایران امکان استعلام شماره سریال گوشیهای موبایلی که از ابتدای سال جاری به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند را فراهم کرده است.

تشخیص گوشی قاچاق

همچنین در صورتی که از گوشی خود استفاده میکنید و به جعبه ی آن دسترسی ندارید میتوانید با شماره گیری #۰۶#* از قاچاق بودن یا نبودن گوشی خود مطلع شوید.

تشخیص گوشی قاچاق

دیدگاه شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

© تمامی حقوق متعلق به وب سایت نرم افزاری هف شنبه می باشد