اطلاع از ویروسی شدن گوشی اندروید
۰ نظر آموزش ویندوز و اندروید

| اطلاع از ویروسی شدن گوشی اندروید

- به سرعت پایین گوشی خود شک کنید
اگر در حین استفاده از برنامه های تلفن یا دستگاه خود متوجه سرعت پایین اجرای آنها در مقایسه با گذشته شدید، باید نسبت به این موضوع مشکوک شوید. این موضوع میتواند نشانه ای مبنی بر آلوده بودن تلفن هوشمند شما به ویروس باشد چرا که احتمالاً این ویروس یا بدافزار جاسوسی، باعث اختلال در سیستم گوشی هوشمند شما شده و باعث پائین آوردن سرعت آن می شود.


- مراقب اپلیکیشن های مشکوک باشید
شاید شما اقدام به نصب اپلیکیشنی در تلفن هوشمند خود کرده باشید که به خودی خود یک بدافزار نیست؛ اما به همراه این اپلیکیشن یا بعد از نصب، مجموعه ای از بدافزارها را به سیستم شما راه دهد. برای همین لازم است هر چند وقت یک بار همه اپلیکیشن های خود را بررسی کرده و به آنهایی که برای شما ناشناس هستند، مشکوک باشید. وجود این اپلیکیشن ها میتواند نشانه ای از وجود یک بدافزار در سیستم شما باشد.
فراموش نکنید که همیشه برای تلفن هوشمند خود، اپلیکیشن ها را از تارنمای اصلی آن تهیه کنید.


- به کاهش غیرعادی عمر باتری گوشی خود مشکوک شوید
اگر در حین استفاده از گوشی هوشمند خود، متوجه کاهش غیر عادی باتری تلفن همراه خود شدید، به این موضوع مشکوک شوید. چرا که ممکن است ویروس یا بدافزاری در حال انجام عملیاتی بر روی سیستم تلفن همراه شما باشد و طبیعی است که با انجام عملیات خود باعث مصرف باتری شود. این موضوع را میتوانید از طریق تنظیمات باتری و یا نصب اپلیکیشن های نشان دهنده شیوه مصرف باتری متوجه شوید.


پس از متوجه شدن وجود ویروس در تلفن هوشمند چه کار کنیم.
در نخستین قدم پس از اینکه متوجه وجود ویروس در تلفن هوشمند خود شدید، بهتر است که تلفن خود را به حالت ایرپلین مود (Airplane Mode) قرار دهید تا جلوی بد افزار را برای فرستادن و دزدیدن اطلاعات شما را بگیرید. اگر ویروس یا بدافزار را به شکل یک اپلیکیشن شناسایی کرده اید، به صورت دستی آن را پاک کنید. اما اگر قادر به شناسایی اپلیکیشن مذکور نیستید، میتوانید عملیات حذف کردن را از آخرین اپلیکیشن هایی که روی گوشی خود نصب کرده اید آغاز کنید.
اگر بدافزار نصب شده بر روی تلفن هوشمند شما امکان پاک شدن نداشت، بهترین راه این است که یک نسخه ریکاوری از کلیه اطلاعات موجود در تلفن خود از جمله تصاویر، فیلمها، متنها، فایلها و… بگیرید و درآورید و کلیه حافظه گوشی را تلفن خود را به حالت "Factory Reset" پاک کنید.
یکی از بهترین روشها برای رهایی از شر ویروسها، اپلیکیشن های جاسوسی و بدافزار این است که در تنظیمات تلفن هوشمند خود و در
 ،  قسمت امنیتی یا Security تیک گزینه Unknown Source را بردارید تا کلیه اپلیکیشنهای غیر قابل شناسایی به لحاظ امنیتی بر روی گوشی شما نصب نشوند.
در نهایت اینکه بر روی تلفن هوشمند خود حتم یک آنتی ویروس قوی مانند total security نصب کنید.

دیدگاه شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی