اضافه کردن Copy to و Move to به منوی راست کلیک
۰ نظر آموزش ویندوز و اندروید

| اضافه کردن Copy to و Move to به منوی راست کلیک

در این ترفند با آموزش تنظیماتی در رجیستری نحوه اضافه کردن گزینه های Move to/Copy to را به منوی راست کلیک توضیح می دهیم تا اگر اهل کپی و انتقال اطلاعات به بخشهای مختلف حافظه هستید، کار برایتان راحت تر شود. برای این کار ابتدا باید یک تغییر ساده در رجیستری سیستم بدهید؛ برای ورود به رجیستری در منوی Start تایپ کنید regedit و روی Enter کلیک کنید. حال در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

روی پوشه اول راست کلیک کنید و Find را بزنید و بعد مسیر پوشه بعد (یعنی AllFilesystemObjects) را بنویسید و تیک گزینه Key راکه مربوط به پوشه ها ست ، بزنید. سپس Find next را بزنید تا پوشه دوم پیدا شود می توانید دوباره روی پوشه بعد کلیک راست و پوشه سوم را جست وجو کنید و به همین نحو تا انتها. 

روی پوشه ContextMenuHandlers کلیک راست و از منوی New گزینه Key را انتخاب کنید تا یک پوشه جدید باز شود. اسم این پوشه را هر چیزی که می خواهید بگذارید. حال روی پوشه جدیدی که ساختید یک بار کلیک و بعد از سمت راست روی Default  دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده متن

{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} را کپی و OK کنید. با این کار گزینه Copy to folder به منوی راست کلیک شما اضافه می شود.

برای اضافه کردن گزینه Move to folder باید مراحل بالا را یک بار دیگر انجام دهید ولی این بار در پنجره کوچک باز شده متن {C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13} را کپی کنید.

 

همچنین میتوانید فایلهای زیر را دریافت و اجرا کنید و OK و Yes  کنید بعد از ری استارت ویندوز گزینه های Move to  و Copy to به منوی راست کلیک اضافه میشود.

Move to

Copy to

دیدگاه شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی